donderdag 1 juni 2017

Letters


Image result for letters
letters

Deze week werken we rond letters. Op een speelse manier gaan we om met letterherkenning visueel en auditief.

Ik start deze week met een nieuw systeem voor het hoekenwerk. Tijdens een bijscholing deed ik inspiratie op en ik probeer het nu even uit met mijn klasje.
De kls hebben allemaal hun eigen hoekenkaart in een thema. Ze moeten zelf bekijken in welke hoek ze kunnen spelen. Ze kunnen aan de hand vans stickers bijhouden in welke hoek ze al gespeeld hebben.
Ik werk ook met verschillende kleuren op de kaart. De kleuren horen bij verschillende soorten werkjes wat mij toelaat om elk kind op zijn eigen niveau te laten presteren.
De kls en ikzelf zijn alvast heel enthousiast !
De kls krijgen de kaart na elk thema mee naar huis. Op vrijdag doen we aan de hand van de kaart ook een evaluatie van het thema. De kls zullen kunnen aangeven wat ze leuk vonden, wat niet ... zo kan ik nog beter inspelen op de interesses en de noden van de kinderen.

Geniet gerust mee van de foto's.

Juf Katrien